Sunday, August 24, 2008

Pendapat Jurulatih dan Kapten Pasukan



Azraai Khor Abdullah (jurulatih Kedah)

"Sememangnya Kedah berazam menamatkan musim ini dengan kejayaan bagi melengkapkan koleksi tiga gelaran sekali gus. Ini merupakan final yang unik disebabkan pemain import kami Bernard Huggins dan Marlon James akan beraksi buat kali terakhir dalam jersi Hijau Kuning dan kemenangan akan menjadi hadiah selamat jalan paling sempurna buat mereka yang banyak menyumbang kepada kejayaan Kedah."

Victor Andrag (kapten Kedah)

"Apabila sudah melangkah ke final, pemain sudah tentu memasang niat untuk mencapai kejayaan. Bukan mudah untuk menjulang tiga gelaran sekali gus dalam satu musim. Kami lakukannya musim lalu dan kami cukup bersemangat untuk melakukannya sekali lagi."

Dollah Salleh (jurulatih Selangor)

"Selaku pasukan penuh tradisi, adalah menjadi matlamat kami di Selangor untuk meneruskan tradisi lampau. Kali terakhir Selangor menjulang Piala Malaysia adalah tiga tahun lalu dan sudah tiba masanya pasukan Merah Kuning kembali ke landasan kejuaraan. Kedah menjadi pasukan pilihan ramai untuk menang tetapi kami bukan lawan yang calang-calang."

Shukor Adan (kapten Selangor)

"Pemain Selangor sebenarnya bersemangat untuk membalas dendam atas kekalahan kami dalam final Piala FA tempoh hari. Motivasi kami cukup tinggi bukan saja atas alasan itu, bahkan kami akan berasa puas jika Selangor berjaya menyekat penguasaan Kedah musim ini. "

No comments: