Friday, November 21, 2008

MENGANDUNGI LEMAK BABI/KHINZIR.

KESEMUA YG DI ATAS ADA MENGANDUNGI LEMAK BABI/KHINZIR.
JAKIM telah menghantar surat pada semua retailer supaya tutup tanda
halal pada produk tersebut.
"Narcissus" is an established and well known brand associated with high quality China canned food and seasoning such as whole mushrooms, asparagus spears, lychees, spiced pork cubes, stewed pork chops etc. The range of "Narcissus" food products, which is very well demanded in many parts of the world, include :
Canned Meat
Canned Seafood
Canned Fruits
Canned Vegetables
Seasonings
di atas adalah barang2 keluaran narcissus.

Kepada semua muslimin dan muslimat tolong sebar2kan info ini kepada umat islam yg lain.untuk mendapat kesahihan tentang hal ini sila lawati
website

http://www.halaljakim.gov.my/

HARAP DIHEBAHKAN & BOIKOT ..................


Firman Allah S.W.T yang bermaksud :

Maka makanlah yang halal lagi baik dari rezki yang Telah diberikan Allah kepadamu; dan syukurilah nikmat Allah, jika kamu Hanya kepada-Nya saja menyembah. Sesungguhnya Allah Hanya mengharamkan atasmu (memakan) bangkai, darah, daging babi dan apa yang disembelih dengan menyebut nama selain Allah; tetapi barangsiapa yang terpaksa memakannya dengan tidak menganiaya dan tidak pula melampaui batas, Maka Sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Dalam satu Hadith Qudsi Allah berfirman:

“Wahai anak Adam, sesungguhnya selama engkau berdoa kepada-Ku dan mengharap kepada-Ku, maka Aku akan mengampunimu sesuai dengan (dosa) yang ada padamu, dan Aku tidak peduli. Wahai anak Adam, andaikan dosamu mencapai puncak langit, kemudian engkau memohon ampun kepada-Ku, niscaya Aku akan mengampunimu dan Aku tidak peduli.” (Sunan Tirmidzi, juz.5, hal.548, bab 99, Fi Fadhli at-Taubah wa al-Istighfar dari kitab ad-Da’awat, hadis ke-354)

Walau setinggi gunung makanan haram yang kita dah telan selama ini, sengaja atau tidak, ianya tetap diampuni Tuhan, asalkan kita sempat taubat, yakni menyesali dan tidak mengulanginya lagi. Tak perlu samak lidah, perut dan usus dengan 7 bilasan + air tanah.

No comments: